بانوان یوونتوس آرشیو خبر ها
زنـــــــان در مسیر مـــــردان؟!

زنـــــــان در مسیر مـــــردان؟!

روز ابری و بارانیِ شهر «رِجو نِل امیلیا» و ورزشگاه ماپی مانع از بازگشت دوباره یوونتوس به جمع بالانشینانِ این فصلِ سری A شد تا ساسوئولو با توقف یووه دست به کار بزرگی بزند و بیانکونری را محکوم به قرار گرفتن در رده چهارم (و با توجه به بازی اینتر، چه‌بسا در ادامه پنجم) جدول رده‌بندی سری A کند.

 

 

 

متأسفانه ضربه سر زیبای کریستیانا جیرِلی در دقیقه 20 بازی تنها تا دقیقه 18 نیمه دوام داشت تا دخترانِ ساسوئولو در غفلت دختران بانوی‌پیر به گل تساوی‌بخشش رسید. یووه هرچند در این بازی برتری مطلق نسبت به میزبانش داشت اما با بدشانسی محض دو امتیاز حیاتی را در مقابل تیمی از دست داد که هر سه بازی نخستش در این فصل را با شکست پشت‌سر گذاشته بود.

 

برخورد توپِ جیرِلی به تیر دروازه در چهل و یکمین دقیقه دیدار روی برگشت ضربه آزاد قدرتمندانه‌ اِوِلینا دولیان می‌توانست یوونتوس را با برتری دو گله راهی رختکن کند اما بدشانسی مانع از این اتفاق شد.

 

بعد از گل تساوی‌بخش ساسوئولو، یوونتوس تلاش گسترده‌ای برای پیروز بیرون آمدن از این بازی انجام داد؛ والنتینا چرنویا هافبک خلاق و کهنه‌کار یووه در دقایق پایانی بازی کوشاترین بازیکن بیانکونری در زمین بود و دست‌کم در دو صحنه مختلف برای یووه نقش‌آفرینی‌ تأثیرگذار بود. مورد اول به دقیقه 72 بازی و ضربه ایستگاهی او بازمی‌گردد؛ صحنه‌ای که با برخورد توپ به تیرک دروازه ساسوئولو به حسرت‌های سیاه و سپیدپوشان افزود و دومین مورد نیز 6 دقیقه بعد روی می‌دهد و ضدحمله‌ی فوق‌العاده خطرناک ساسوئولو که توسط والریا مونتِروبیانو پایه‌ریزی شده بود را شجاعانه و یک تنه مدیریت می‌کند تا با کارت قرمز داور مواجه شود.

 

نکته قابل‌توجه برای ما حضور بیست و شش دقیقه‌ای آناهیتا زمانیان بازیکن فرانسوی/ایرانی زنانِ یوونتوس در این دیدار بود که از دقیقه 64 به جای کریستیانا جیرِلی به زمین آمد. همچنین از دست رفتن موقعیتی ایده‌ال توسط لیزا بواتین در واپسین دقایق بازی برای یووه و اخراج اسیا بِرَگونتزی مهاجم سابق یووه و مهاجم قرضی این فصل ساسوئولو نیز از دیگر اتفاقات دقایق پر تنش این دیدار در آخرین دقایقش بود.

 

ژوزه مُنته‌مورُ سرمربی استرالیایی یوونتوس پس از این بازی با افسوس از فرصت‌های از دست رفته شاگردانش در این دیدار به خبرنگاران گفت: «علی‌رغم تمام موقعیت‌های فراوانی که در این بازی داشتیم، متأسفانه باید با یک امتیاز به خانه بازگردیم. با این همه معتقدم تیم در شرایط خوبی به سر می‌برد و ایمان داریم که به هدف‌هایمان خواهیم رسید. از این لحظه تمام ذهنِ ‌ما معطوف به لیگ قهرمانان خواهد بود و پس از ریکاوری بازیکنان، از روز دوشنبه برای دیدار مقابل حریف دانمارکی‌مان آماده خواهیم شد. مهم‌ترین استراتژی ما باید استفاده بهینه از موقعیت‌های پرشماری باشد که روی دروازه حریفان ایجاد می‌کنیم؛ چراکه فرصت‌سوزی نتیجه‌ای جز تکرار سه تساویِ اخیرمان نخواهد داشت. (اشاره به تساوی مقابل اینتر، ساسوئولو و Køge) »

 

 

یوونتوس چهارشنبه شب و در دیدار برگشت مرحله دوم لیگ قهرمانان اروپا، میزبان HB Køge دانمارک خواهد بود تا با جبران تساویِ دیدار رفت، مجوز صعود از این مرحله و پیوستن به مرحله گروهی رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان را کسب کند. مصاف با پومیلیانو (یکی از قعرنشینان سری A) مصاف بعدی یووه پس از دیدار اروپایی‌اش خواهد بود؛ بازی‌ای که ظهر روز یکشنبه دهم مهرماه در تورین و Vinovo برگزار خواهد شد.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: